Drukuj

Wycieczki szkolne 2006/07

RAJD KLAS IA I IB W BIESZCZADY

W środę 27.09.2006 klasy humanistyczne Ia i Ib wyruszyły na wycieczkę w Bieszczady. Pod czujnym okiem wychowawczyni klasy Ib, pani mgr Anety Szupińskiej, wychowawczyni klasy Ia pani mgr Grażyny Ciężkowskiej, ks.dra Piotra Sobczaka oraz opiekunów wydelegowanych z grona rodziców klasy Ia nasza ekipa zdobyła Połoninę Wetlińską. Potem, już trochę zmęczeni, ale oczywiście zadowoleni, ruszyliśmy do klasztoru w Komańczy, gdzie więziony był Prymas Polski kardynał Stefan Wyszyński. Zobaczyliśmy tam bardzo piękny drewniany kościółek. W Komańczy zostaliśmy przywitani przez bardzo wesołą i cichą siostrę zakonną, która opowiadała nam o klasztorze i Księże Prymasie. Następnie ruszyliśmy do Jaślisk gdzie zapaliliśmy ognisko i zajadaliśmy się kiełbaskami. Potem rozpoczęliśmy powrót do domu. Nie można zapomnieć o tym, co sprawiło nam największą przyjemność. A była to podróż autobusem. Pędziliśmy 20 tonowym autobusem po wąskich uliczkach zdzierając gardła na piosenkach Perfektu, Łez i pieśni biesiadnych, których znajomością popisywaliśmy się. Przeżywaliśmy piękne chwile. Każdy, kto był na wycieczce na pewno potwierdzi, że klasą, która najlepiej śpiewała była Ib, ale i Ia rozgrzała się w drodze do domu i wtedy było wielkie śpiewanie wesołego autobusu. Wyprawa objęta była "błogosławieństwem św. Prometeusza" :)

WYCIECZKA KLAS ID I IE DO PLANETARIUM
Dnia 23 marca 2007 odbyła się wycieczka klas Id i Ie do Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego im. Mikołaja Kopernika w Chorzowie. W Obserwatorium uczniowie podziwiali największy w Polsce teleskop (niestety, z powodu dużego zachmurzenia nie mogli obserwować Słońca), a następnie wzięli udział w pokazie ukazującym Układ Słoneczny oraz procesy i zależności w nim zachodzące. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w ośrodku meteorologicznym, gdzie uczniowie poznawali metody badania pogody. Opiekunami i organizatorami wycieczki byli nauczyciele: Anna Suchan, Anna Darowska, Zbigniew Budzik.

RAJD KLASY IE W TATRY
W dniach 23-24 maja 2007 nasza klasa - Ie - oraz Panie Profesor Anna Suchan i Maria Wojcieszek wyjechały na dwudniową wycieczkę przedmiotową w Tatry. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Morskie Oko, a w drodze do niego zatrzymaliśmy się przy słynnych Wodogrzmotach Mickiewicza. Nad Morskim Okiem mogliśmy podziwiać rzeźbę wysokogórską i poszerzyć swą wiedzę geograficzną. Następnego dnia udaliśmy się do Doliny Kościeliskiej i Wąwozu Kraków. Następnie podziwialiśmy Jaskinię Mroźną, gdzie, jak sama nazwa wskazuje, panuje chłód: 5-7 stopni, a później Jaskinię Mylną. Była to wyprawa pełna wszelkich atrakcji: małe, wąskie, niskie, ciasne sale i korytarze, latarki w ręku i buty pełne wody. W Smoczej Jamie odbyliśmy 22-metrową drogę bez światła, ponieważ, jak głosi miejscowa legenda, tylko wtedy można ujrzeć czerwone oczy smoka. Na końcu udaliśmy się na Krupówki. Pogoda i humory oczywiście dopisały. Wycieczka wiele nas nauczyła, przeżyliśmy wspaniałą przygodę, która na długo pozostanie w naszej pamięci.
Wioleta Zielińska
Zobacz zdjęcia w galerii

Wycieczka turystyczno - krajoznawcza uczniów i nauczycieli LO im. M. Kopernika w Tuchowie pod hasłem "Piękna nasza Polska cała" 25.06. - 30.06.07r.

Rano o godzinie 6.00 dnia 25.06.07r. na tuchowskim Rynku zebrała się grupa 53 osób po to by wyruszyć na tygodniową wyprawę pod hasłem "Piękna nasza Polska cała", które doskonale odzwierciedlało plan naszej wycieczki.

Pierwszego dnia, po trzygodzinnej podróży dotarliśmy do Świętokrzyskiego Parku Narodowego gdzie podziwialiśmy jego florę i faunę. Zwiedziliśmy także Święty Krzyż, kościół oraz klasztor pobenedyktyński z XVII i XVIII w. Później poszliśmy oglądać efekt wietrzenia mrozowego - gołoborze. Po tym krótkim postoju udaliśmy się do autokaru, w którym spędziliśmy kolejne 6 godzin jadąc do Torunia - naszego miejsca noclegowego. Noc spędziliśmy w schronisku młodzieżowym, w Forcie IV. Budynek ten wyróżniał się od innych schronisk specyficznym wyglądem i nadawał niepowtarzalnego klimatu. O godz. 21.00 rozpoczęło się ognisko i bardzo miło spędziliśmy ten wieczór.

Kolejnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie Torunia. Podziwialiśmy Katedrę Św. Janów, Starówkę oraz zobaczyliśmy Muzeum w Domu M. Kopernika i przy pomniku wielkiego astronoma i patrona naszej szkoły zrobiliśmy sobie pamiątkową fotografię. Następnie wszyscy kupiliśmy toruńskie pierniki, po czym wyruszyliśmy w dalszą drogę i dotarliśmy do Malborka. Wiele wrażeń dostarczyło nam zwiedzanie krzyżackiego zamku i bardzo ciekawej wystawy insygniów królewskich. Wieczorem udaliśmy się na nocleg do Gdańska.
We środę o godzinie 8.00 zeszliśmy na śniadanie, a potem spotkaliśmy się z panią przewodnik, która ciekawie opowiadała i przybliżyła nam historię Gdańska. W czasie naszego spaceru po tym pięknym mieście zobaczyliśmy Pomnik Stoczniowców, bramę Stoczni Gdańskiej - miejsca związane z powstaniem Solidarności oraz ze strajkami robotników, Bazylikę św. Brygidy, Pocztę Gdańską, Dwór Artusa, Ratusz, piękne bramy miejskie, Żurawia, Bazylikę Mariacką i wiele innych ciekawych miejsc. Po obiedzie popłynęliśmy "Mariną" na Westerplatte. O godzinie 19.00 zjedliśmy kolację i niektórzy wybrali się na wieczorny spacer po Gdańsku.

Następnego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu, udaliśmy się do Gdyni, gdzie w Akwarium Gdyńskim mogliśmy podziwiać bogactwo życia podwodne
go z różnych akwenów świata. Po tych wrażeniach zwiedziliśmy statek - muzeum z II wojny światowej ORP "Błyskawica".
W godzinach popołudniowych udaliśmy się na Półwysep Helski - dotarliśmy aż do samego jego cypla. W drodze do Łeby minęliśmy przylądek Rozewie, który jak się okazało wcale nie jest najbardziej na północ wysuniętym punktem Polski. Po dotarciu do Łeby, zakwaterowaniu, zjedzeniu posiłku poszliśmy nad morze. Mimo kilkunastostopniowej temperatury nie zabrakło odważnych, którzy zażywali kąpieli nazywając ją "słonecznym patrolem".

Piątek był niezwykle ciekawym i pięknym dniem. Zaczęliśmy go od pobytu w Słowińskim Parku Narodowym, na ruchomych wydmach, gdzie wiele osób zdecydowało się na skok lub przejażdżkę z wydmy w dół na danej części ciała. Po obiedzie wróciliśmy na plażę, a tam każdy znalazł odpowiednią formę wypoczynku: kąpiel, opalanie się, grę w piłkę nożną czy siatkową. O godz. 18.00 uczestniczyliśmy we Mszy świętej z okazji uroczystości Piotra i Pawła. Z racji, że w naszej grupie było kilku solenizantów, po pysznej kolacji uczciliśmy to wydarzenie na plaży. Oczywiście nie zabrakło tradycyjnego "sto lat" oraz prezentów.

Ostatniego dnia przed trzecią rano obudziliśmy się po to aby pójść na plażę. Około 20-osobowa udała się wraz z Księdzem piotrem na plażę, gdzie o wschodzie słońca odbyła się Msza święta. Podczas Komunii zaśpiewaliśmy Barkę co nadało temu spotkaniu niezwykłej wymowy. Wróciliśmy do ośrodka o godz. 7.00, po czym się wykwaterowaliśmy, zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy w powrotną drogę. Około 14.00 dotarliśmy do Gniezna, a tam odwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską, w której zobaczyliśmy szczególne miejsca (Sarkofag św. Wojciecha, Drzwi Gnieźnieńskie) związane z ważnymi wydarzeniami z początków naszej państwowości. Po zjedzeniu obiadu wyruszyliśmy w dalszą drogę. Podróż trwała bardzo długo ale mimo zmęczenia wróciliśmy do domu zadowoleni i pełni wrażeń. Myślę, że ta podróż na długo pozostanie w naszej pamięci.

Na koniec pragniemy podziękować organizatorom, opiekunom oraz uczestnikom za udaną wycieczkę i mile spędzone chwile.